Jorge Antonio

Jorge is na het afronden van onze opleiding in 2014 in een enorme rollercoaster gestapt. Zo is hij de ene dag in Londen voor een videoclip en de andere dag in Duitsland voor een awardshow. We stelden hem een aantal vragen om een kijkje in zijn leven te geven. 

Wat ben je na het volgen van LMIPA gaan doen?

Kort na mijn afstuderen heb ik meegedaan aan het laatste seizoen van “So You Think You Can Dance” in de liveshows. Mijn eerste grote klus als werkende danser was als resident dancer in het pilot-seizoen van “Dance Dance Dance” met onder wie choreografen Jaquel Knight en Galen Hooks.

In 2016 volgde een enorme rollercoaster: ik verhuisde naar Londen, ging op wereldtournee met Armin van Buuren en werkte in mijn vrije weken met mijn held Brian Friedman aan zijn laatste seizoen als choreograaf van The X-Factor UK. In de afgelopen jaren heb ik met verschillende popartiesten gewerkt, zoals Years and Years, Helene Fischer en de grootste meidengroep in de wereld Little Mix.

Deze zomer stap ik in een compleet andere rol als danser en maak ik mijn West End- en theaterdébut in Rodgers en Hammerstein’s musical The King & I, in de rol van Simon.

Hoe ziet jouw dagelijkse leven er nu uit? 

Als commercieel danser ziet elke week er anders uit en moet je heel flexibel zijn. Vorige week was ik op set voor een videoclip in Londen, deze week ben ik in Duitsland voor een awardshow en ik heb nog geen idee hoe volgende week eruit ziet.

Als je iets nog een keer kon herbeleven van de opleiding, wat zou dat zijn?

Wat ik zou willen herbeleven zijn de projecten met mijn klas. Het was een hele diverse groep performers en in vier jaar tijd hebben we een hele hechte vriendschap opgebouwd. De vriendschap en liefde voor ons vak kwam het mooiste naar buiten tijdens die hele drukke periodes.

Hoe heb jij de overstap ervaren van de opleiding naar het werkveld? 

Mijn persoonlijke overstap is heel erg organisch gegaan. Binnen de opleiding heb ik zonder het helemaal door te hebben een relatie opgebouwd met verschillende choreografen en die hebben de bevalling die de overstap naar het commerciële veld kan zijn een stuk makkelijker gemaakt. Ik heb in mijn eerste maanden Laurent Flamment mogen assisteren en op die manier mijn training op een bepaald niveau kunnen houden. Daardoor heb ik in een hele veilige omgeving de mentale overstap van leerling naar werkende danser kunnen maken. Tijdens SYTYCD heb ik geleerd voor de camera te werken, wat compleet andere skills vereist dan werken in het theater of in een studio.

Wat zou je willen meegeven aan nieuwe leerlingen/studenten?

Always keep an open mind, be coachable, take no bullshit and most importantly: BE A CHAMELEON.